by CENTI CENTI

Misiune economica internationala pe Agricultura si Industrie Alimentara la Farmer- Expo 2016 Debrecen, 18 august 2016

Aflat deja la editia jubiliara de 25 de ani, Targul international pe Agricultura si Industrie Alimentara Farmer-Expo a fost infiintat in anul 1992 din dragoste pentru zonele rurale si pentru agricultura, avand scopul de a prezenta situatia actuala a sectorului agricol si alimentar, precum si cele mai recente rezultate din stiinta si tehnologie. Farmer-Expo este un loc extrem de eficient pentru intalniri de afaceri din domeniul agrofood, fiind considerat un actor dominant al pietei de expozitie agricola din Ungaria.

Brosura de prezentare a editiei jubiliare a Farmer-Expo o gasiti aici.

ducks

Avantajele participarii la Farmer-Expo:

  • Imbunatatirea relatiilor internationale si atragerea de noi parteneri de afaceri din Ungaria;
  • Eficientizarea intalnirilor cu firme din sectorul agricol din Ungaria;
  • Participarea la conferinte profesionale de inalta calitate;
  • Participarea la demonstratii practice efectuate de expozanti.

Tematica Farmer-Expo:

  • Cultivarea semintelor de porumb;
  • Protectia plantelor si conservarea solului;
  • Cresterea animalelor (pasari de curte, ovine, caprine, porc, cal, bovine, iepure de camp, peste);
  • Irigatii;
  • Igiena animalelor;
  • Furaje;
  • Echipamente pentru cresterea animalelor domestice, masini si tehnologii;
  • Silvicultura si vanatoare;
  • Mecanica agricola;
  • Arhitectura agrara;
  • Industria alimentara;
  • Servicii agricole;
  • Agricultura de precizie.

Cu ocazia celui de-al 25-lea Jubileu al Farmer-Expo- Targ International pe Agricultura si Industrie Alimentara- Enterprise Europe Network, prin Camera de Comert si Industrie a judetului Hajdú-Bihar, organizeaza pe data de 18 august 2016, intre orele 14.30-16.30, o misiune economica si intalniri de afaceri pentru firmele din sectorul agrofood, avand drept co-organizatori Centrul de Transfer CENTI Cluj-Napoca si Universitatea Tehnica Cluj-Napoca.

Participarea la intalnirile de afaceri inseamna:

  • o oportunitate deosebita pentru dezvoltarea de cooperari internationale in afaceri;
  • o modalitate eficienta de relationare profesionala la nivel international;
  • sprijin profesional gratuit din partea reprezentantilor Enterprise Europe Network inainte, in timpul si dupa incheierea intalnirilor de afaceri.

Cum să participați:
Companiile care doresc sa participe la intalnirile de afaceri din data de 18 august 2016 se pot inscrie prin completarea unei fise de profil a companiei (care descrie oferta sau cererea de afaceri a firmei inscrise) si retrimiterea acesteia, in vederea inregistrarii, pe email: centi@icia.ro. Termen limita de inscriere: 29 iulie 2016.

Selectarea intalnirilor se va face in perioada 14 –17 august 2016.

Pe baza inscrierii facute, fiecare participant va primi un program pentru intalnirile individuale.

Programul Targului Farmer-Expo din data de 18 august 2016:

PROGRAM
10.00 – 12.00 Vizitarea expozitiei www.farmerexpo.hu

12.00 – 13.30 Pranz

13.30 – 14.00 Inregistrare

14.00 – 14.30 Cuvant de deschidere:

  • Camera de Comert si Industrie Hajdú-Bihar
  • Casa de Comert Maghiara
  • Camera de Comert si Industrie Transcarpatica

15.10 – 16.30 Intalniri de afaceri

Locul de desfasurare:
Universitatea din Debrecen, Centrul de Agricultura Strada Böszörményi nr. 138, Debrecen, Hungary

Taxe de participare:
Participarea firmelor inscrise la intalnirile de afaceri este gratuita, dar va trebui achitat biletul de intrare la targul Farmer- Expo (un bilet pentru adult: 1500 HUF; bilet de familie- 2 adulti si 2 copii – 2600 HUF; gratuit pentru copiii sub 12 ani).

Pentru informatii suplimentare privind intalnirile de afaceri, va rugam sa ne contactati:
ICIA-CENTI Cluj-Napoca
Adresa: Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: +40-264 420590, Fax: +40-264 420667
Persoana de contact: Simona-Clara BARSAN
E-mail: centi@icia.ro

by CENTI CENTI

Conferința Clusterelor din Transilvania – Inovare Deschisă

logoopeninnovationÎntre 23 – 24 iunie 2016, Cluj-Napoca va fi gazda celui mai mare eveniment internațional dedicat clusterelor: Conferința Clusterelor din Transilvania – Inovare Deschisă.

Evenimentul își propune să se concentreze asupra importanței inovării deschise în cadrul clusterelor, reunind cercetarea și inovarea cu mediul de afaceri și cetățenii.

Pe parcursul evenimentului, reprezentanții clusterelor din toată Europa, reprezentanții mediului de afaceri, autoritățile publice, instituțiile de cercetare vor avea posibilitatea să participe la prezentări și workshop-uri pe diferite teme și să vadă rezultatele concrete ale impactului inovării deschise și colaborării în diferite ecosisteme. Acest eveniment este, de asemenea, unic prin abordarea inter-sectorială, care acoperă principalele domenii de activitate la nivel european: TIC, eficiența energetică, materialele noi, agricultura, mobilierul, industriile creative ş.a.

Una dintre principalele atracții ale evenimentului va fi sesiunea de matchmaking organizată în timpul conferinței. Prin intermediul platformei B2Match, participanții au posibilitatea de a-și insera profilurile lor, precum și ofertele / cererile de afaceri / de proiecte, în scopul de a-și găsi parteneri. Prin intermediul platformei participanții își pot stabili întâlniri B2B, C2C, B2C, cu scopul de a discuta posibile căi de cooperare.

Cluj-Napoca, orașul gazdă, situat in inima Transilvaniei, este cel mai efervescent oraș românesc, cu o comunitate de afaceri foarte activă, unde tinerii reprezintă 25% din populația activă.

În acest an, Rețeaua TCI va sprijini evenimentul, adăugând plus valoare cu expertiza pe care o dețin la nivel internațional și regional.

Organizator: Consorțiul  Clusterelor din Transilvania de Nord

Membrii Consorțiului: Cluster Mobilier Transilvan / www.mobiliertransilvan.ro, AgroTransilvania Cluster / www.agrocluster.ro, iTech Transilvania Cluster / http://itech.aries-transilvania.ro, TREC – Clusterul de Energie din Transilvania / www.trec-cluster.ro, Cluster Gusturi Transilvane / www.gusturi-transilvane.ro şi Clusterul LifeStyle din Transilvania / www.transilvanialifestyle.ro.

Consorțiul  Clusterelor din Transilvania de Nord reprezintă peste 260 de entități din domeniul economic, cercetare și inovare și domeniul administrației publice. Companiile reprezentate de aceste clustere au peste 18.000 de angajați și o cifră de afaceri cumulată de peste 1,3 miliarde de euro.

Parteneri: TCI Network, Primăria Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj, Agenția de Dezvoltare Nord-Vest, Enterprise Europe Network, alții.

Susținători: Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri, Asociația Clusterelor din România – CLUSTERO.

Agenda evenimentului AICI

by CENTI CENTI

Consultarea Comisiei Europene referitoare la legislaţia care reglementează managementul riscului substanţelor chimice

Participaţi la Consultarea Comisiei Europene referitoare la legislaţia care reglementează managementul riscului substanţelor chimice (cu excepţia REACH), în special Regulamentul CLP (CE 1272/2008) şi legislaţia în legătură cu aceasta!

După cum vă este probabil cunoscut, Comisia Europeană elaborează şi modifică standardele, reglementările şi directivele pe care le emite ţinând cont şi de feed-back-ul periodic pe care îl primeşte de pe „teren”, în special, de la IMM-uri, în urma chestionarelor de opinie trimise de acestea ca răspuns la consultările lansate. 

De această dată, consultarea intitulată ”LEGISLATION GOVERNING THE RISK MANAGEMENT OF CHEMICALS (EXCLUDING REACH), IN PARTICULAR CLP AND RELATED LEGISLATION” a fost generată de către Comisia Europeană, cu scopul de a evalua modul în care a fost pus în aplicare Regulamentul CLP (CE 1272/2008) –  Clasificarea, etichetarea şi ambalarea substanţelor şi a amestecurilor) precum şi modul în care acesta interacţionează cu alte acte legislative privind substanţele chimice.

Obiectivul consultării este de a îmbunătăţi legislaţia şi de a garanta adaptarea la provocările actuale şi viitoare a cadrului legislativ privitor la substanţele chimice.

GRUPURI ŢINTĂ:

  • întreprinderi producătoare de substanţe chimice (producători de: detergenţi; produse de protecţie a plantelor; produse biocide; produse cosmetice; explozibili; îngrăşăminte; jucării; etc.);
  • întreprinderi care utilizează substanţe chimice şi/sau amestecuri;
  • importatori de substanţe chimice şi/sau amestecuri;
  • distribuitori de substanţe chimice şi/sau amestecuri.

Prin intermediul acestei consultări, întreprinderile au posibilitatea de a furniza informaţii importante referitoare la impactul legislaţiei privind substanţele chimice asupra activităţii lor. În acest mod vor putea fi identificate posibilităţile de optimizare a performanţei legislaţiei şi de reducere a sarcinilor administrative pentru IMM-uri.

Această consultare face parte dintr-un proces mai amplu de evaluare a legislaţiei europene privind substanţele chimice şi va examina relevanţa, coerenţa, eficacitatea, eficienţa şi valoarea adăugată a legislaţiei Europene privind gestionarea riscurilor aferente substanţelor chimice la nivelul UE.

Consultarea nu vizează Regulamentul REACH – Regulamentul privind înregistrarea, evaluarea, autorizarea şi restricţionarea substanţelor chimice.

Pentru a obţine informaţii cât mai exacte din partea IMM-urilor active în acest sector, Comisia Europeană vă solicită colaborarea, prin completarea chestionarului şi retrimiterea acestuia pe mail:centi@icia.ro sau fax: 0264 420667 până cel târziu 3 iulie 2016.

Răspunsurile dumneavoastră vor ajuta Comisia Europeană să evalueze efectele asupra IMM-urilor şi să formuleze propunerea finalizată de politici viitoare în domeniul în discuţie.

Informaţiile oferite sunt confidenţiale şi vor fi folosite doar în scopul Consultării lansate de Comisia Europeană!

Pentru întrebări sau detalii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi trimiţând un e-mail la adresa: centi@icia.ro , persoană de contact: Simona Bârsan.

FOARTE IMPORTANT!
ŞI PĂREREA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ ÎN CREAREA POLITICILOR EUROPENE ! 

Cu deosebită consideraţie,
Dr.ing. Simona-Clara Bârsan
Director Centru de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca

by CENTI CENTI

Smart City Expo Brokerage Event 2016

logoeen

În perioada 16 – 17 noiembrie 2016, în oraşul spaniol Barcelona are loc o nouă ediţie a evenimentului internațional de matchmaking susţinut de către Agenția de Sprijinire a Afacerilor a Guvernului Catalan – ACCIÓ, în colaborare cu alte organizații membre Enterprise Europe Network din Europa. Scopul acestui eveniment de matchmaking este încurajarea colaborării între IMM-uri, start-up-uri, antreprenori, centre de cercetare şi instituţii de învățământ.

După succesul înregistrat cu ocazia ediţiilor precedente, Agenția de Sprijinire a Afacerilor a Guvernului Catalan – ACCIÓ, organizează în perioada 16 – 17 noiembrie 2016 cea de-a III-a ediţie a evenimentului internațional de matchmaking: “Smart City Expo World Congress Brokerage Event”. Evenimentul este organizat sub egida Enterprise Europe Network şi în colaborare cu partenerul francez MIDI-PYRENEES INNOVATION şi grupul sectorial ICT Industry & Services.

Evenimentul internațional de matchmaking va avea loc în incinta centrului expoziţional Fira de Barcelona Gran Via din Barcelona, instituție care va deveni astfel o platformă de comunicare deschisă tuturor celor dornici de a beneficia de oportunitatea de a întâlni potențiali parteneri de cooperare din străinătate. Astfel, „Smart City Expo World Congress Brokerage Event” se adresează cu preponderenţă IMM-urilor care doresc să-şi prezinte şi să-şi promoveze produsele şi serviciile dezvoltate în vederea identificării unor potenţiali parteneri de afaceri din străinătate.

Evenimentul internaţional de matchmaking adună la un loc IMM-uri, start-up-uri, antreprenori, centre de cercetare şi instituţii de învățământ, precum şi reprezentanţi ai autorităţilor locale implicaţi în următoarele domenii de activitate: ►automatizări & robotică; ►construcţii & tehnologii; ►electronică & microelectronică; ►energie & protecţia mediului; ►gestionarea deşeurilor; ►procesarea informaţiei & sisteme informaţionale;►tehnologia informaţiei & telecomunicații; ►transport etc.

Evenimentul „Smart City Expo World Congress Brokerage Event” este susţinut de Enterprise Europe Network şi are drept scop: ●identificarea de potenţiali parteneri de afaceri din străinătate; ●internaţionalizarea afacerilor; ●prezentarea şi promovarea celor mai noi produse şi servicii; ●stabilirea de parteneriate comerciale şi/sau tehnologice internaţionale.

La ediţia de anul trecut, evenimentul internaţional de matchmaking s-a bucurat de prezenţa a 339 de participanţi din 42 de ţări, numărul total de întâlniri de afaceri depăşind 12000.

Termen limită pentru înscriere la eveniment: 6 Noiembrie 2016.

Pentru informații suplimentare legate de înregistrarea şi participarea la evenimentul internaţional de matchmaking, va rugam sa ne contactați:

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca
Adresa: Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: 0264 420 590; Fax: 0264 420 667
E-mail: centi@icia.ro; ancuta.ivan@icia.ro
Persoană de contact: Ancuţa-Maria Ivan

by CENTI CENTI

International Environmental B2B meetings 2016

Cu ocazia târgului internaţional de mediu ENVIRONORD, în perioada 15–16 iunie 2016 la Lille (Franţa), Enterprise Europe Network, împreună cu clusterul francez dedicat iniţierii şi dezvoltării de activități specifice sectorului mediu – CD2E şi clusterul Energie 2020 implicat în dezvoltarea proiectelor energetice, organizează un eveniment internaţional de matchmaking în domeniul eco-tehnologiilor.

Evenimentul de matchmaking susţinut şi organizat de Enterprise Europe Network, CD2E și Energie 2020 se adresează tuturor actorilor implicaţi în sectorul mediu: ▪start-up-uri, ▪IMM-uri, ▪companii mari, ▪institute de cercetare-dezvoltare, ▪mediul academic, ▪clustere, ▪organisme publice etc., care, prin participarea la întâlniri prestabilite pe baza interesului manifestat vor avea posibilitatea de a intra în contact cu atât cu potențiali parteneri de afaceri din străinătate, cât şi cu colaboratori pentru proiecte de cercetare-dezvoltare.

Tematica: ●reciclare și economie circulară; ●materiale naturale şi reciclate; ●tratarea apei; ●tratarea solurilor poluate şi a sedimentelor; ●evaluarea ciclului de viață (LCA); ●energie regenerabilă; ●eficienţă energetică; ●clădiri şi materiale de construcţie ecologice; ●controlul aerului și al zgomotului; ●planificare urbană durabilă (orașe eco); ●Mobilitate şi transport durabil; ●schimbări climatice și controlul emisiilor de gaze cu efect de seră; ●managementul mediului înconjurător.

Acest eveniment de matchmaking reprezintă o platformă unică de comunicare pentru toţi cei interesaţi de: ►identificarea de noi parteneri de afaceri, ►iniţierea unor cooperări internaționale și ►aflarea ultimelor noutăţi din domeniul tehnologilor inovatoare de mediu.

Înregistrarea şi participarea la evenimentul de matchmaking poate avea următoarele beneficii:

  • identificarea de parteneri alături de care se pot pune bazele unor co-operări de succes pentru intrarea pe noi pieţe;
  • posibilitatea promovării la nivel internaţional a produselor, tehnologiilor şi know-how-ului cu aplicații în sectorul mediu;
  • găsirea de noi soluţii/ idei, expertiză şi/ sau tehnologii capabile să rezolve probleme existente şi să stimuleze capacitatea de inovare a IMM-urilor;
  • identificarea de noi oportunități de afaceri şi inovare, dar și noi proiecte europene cu tematică de actualitate.

Aflat la cea de-a VI-a ediţie, evenimentul se va concentra cu precădere pe energia de tranziţie şi economia circulară, subiecte deosebit de importante pentru regiunea de Nord a Franței, Nord Pas de Calais fiind o regiune recunoscută în domeniul mediului, mai ales datorită proiectului Third Industrial Revolution, dezvoltat cu ajutorul celebrului economist Jeremy RIFKIN.

Nu se percepe nicio taxă de participare la evenimentul internaţional de matchmaking
pentru firmele membre Enterprise Europe Network!

Termen limită pentru înscriere la eveniment: 10 Iunie 2016

Pentru informații suplimentare legate de înregistrarea şi participarea la evenimentul de matchmaking, va rugam sa ne contactați:

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca
Adresa: Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: 0264 420 590; Fax: 0264 420 667
E-mail: centi@icia.ro; ancuta.ivan@icia.ro
Persoană de contact: Ancuţa-Maria Ivan

by CENTI CENTI

Matchmaking Event Open4Business 2016

În perioada 19-21 septembrie 2016, la Pécs, în Ungaria, va avea loc un amplu eveniment de matchmaking internaţional destinat firmelor din diferite sectoare de activitate: industria constructoare de maşini, mediu, agrofood, ICT, furnizori etc. Evenimentul este organizat şi susţinut de Enterprise Europe Network prin organizațiile sale membre din Ungaria, Cehia şi România.

Camera de Comerț și Industrie din Pécs-Baranya împreună cu Camera Regională de Comerţ Brno şi Centrul de Transfer tehnologic CENTI Cluj-Napoca, în calitate de organizaţii membre Enterprise Europe Network organizează la Pécs în Ungaria un amplu eveniment internaţional ce cuprinde întâlniri de afaceri (B2B) şi conferinţă la care vor participa specialişti şi firme cu o vastă experienţă internaţională. Evenimentul se va desfăşura în perioada 19-21 septembrie 2016 în incinta Pécs Trade Center.

Open4Business este locul perfect pentru discuţii pe diferite teme de interes profesional între specialiști şi participanţi, prezentarea şi promovarea produselor şi serviciilor firmelor, precum şi pentru întâlniri de afaceri şi socializare.

Speakerii invitaţi la conferință sunt specialişti şi reprezentanţi ai unor firme şi/ sau clustere din străinătate, care vor prezenta informaţii de ultimă oră din domeniul propriu de activitate, vor împărtăşi bune practici din experienţa lor profesională, dar şi proiecte inovatoare de viitor. În timpul conferinţei discuţiile vor avea loc în limba engleză.
Open4Business este un eveniment care se adresează tuturor firmelor interesate de internaţionalizare şi dezvoltarea de parteneriate de afaceri, precum şi tuturor celor interesaţi de activitatea clusterelor şi posibilităţi de participare în proiecte de cercetare – dezvoltare.

Evenimentul de matchmaking Open4Business se adresează cu preponderenţă IMM-urilor din următoarele domenii de activitate:
➢industria constructoare de maşini (inginerie, prelucrarea metalelor etc.);
➢furnizori (plastic, auto, electronică etc.);
➢mediu;
➢agro-food;
➢ICT;
➢cercetare- dezvoltare etc.

Participarea la evenimentul de matchmaking Open4Business înseamnă:

  • o oportunitate deosebită pentru dezvoltarea de co-operări internaţionale în afaceri, colaborarea cu clusterele şi posibilitatea de a participa la proiecte de cercetare – dezvoltare;
  • o modalitate eficientă de relaţionare profesională la nivel internaţional;
  • sprijin profesional gratuit din partea reprezentanţilor Enterprise Europe Network înainte, în timpul şi după încheierea evenimentului de întâlniri de afaceri.

Participarea la evenimentul internaţional de matchmaking şi la conferinta Open4Business este gratuită, dar înregistrarea apriori a participanţilor la eveniment este obligatorie.

ATENŢIE!
În cazul în care un participant înscris la eveniment nu participă la conferinţă, se va percepe o taxă de neprezentare în valoare de 75 Euro (fără TVA), dacă anularea participării nu se face până cel târziu în data de 12 septembrie 2016.

Cei interesaţi să participe la întâlnirile de afaceri Open4Business sunt rugaţi să contacteze reprezentanţii CENTI Cluj-Napoca până cel târziu în data de 1 Septembrie 2016.

Pentru informații suplimentare privind evenimentul de matchmaking, vă rugăm să ne contactați:
ICIA-CENTI Cluj-Napoca
Adresa: Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: +40-264 420590, Fax: +40-264 420667
Persoana de contact: Simona-Clara BÂRSAN
E-mail: centi@icia.ro

by CENTI CENTI

Matchmaking Event D4B – Designed for Business 2016

Clusterul croat al industriilor creative și culturale (Croatian Cluster of Creative and Cultural Industries) împreună cu Agenția Croată pentru IMM-uri, Inovații și Investiții HAMAG – BICRO din Croaţia şi în colaborare cu alte organizații membre Enterprise Europe Network din Europa organizează la Zagreb, în data de 2 iunie 2016, următorul eveniment internaţional de matchmaking:

D4B – Designed for Business 2016

În perioada 15 mai – 15 iunie 2016, la Zagreb în Croaţia au loc o serie de evenimente complexe destinate industriilor creative si culturale: Month of Creative and Cultural Industries! Obiectivul cheie al acestei luni este conștientizarea importanței includerii creativității și a industriilor creative și culturale în societate, în general, şi în economie, în mod particular. Astfel, în această perioadă, în diferite locații din Zagreb au loc numeroase evenimente destinate industriilor creative şi culturale.

Parte a acestui amplu proiect destinat industriilor creative şi culturale este şi „D4B – Designed for Business 2016” – un eveniment internațional de matchmaking susţinut de către Agenția Croată pentru IMM-uri, inovații și investiții HAMAG – BICRO în colaborare cu alte organizații membre Enterprise Europe Network din Europa. Scopul acestui eveniment de matchmaking este încurajarea colaborării între IMM-uri creative, producători, municipalități și institute de cercetare – dezvoltare.

Evenimentul de matchmaking D4B va avea loc în incinta Muzeului de Artă Contemporană din Zagreb, instituție care va deveni astfel o platformă de comunicare deschisă tuturor celor dornici de a beneficia de oportunitatea de a întâlni potențiali parteneri de cooperare din străinătate. Astfel, „D4B – Designed for Business 2016” se adresează cu preponderenţă IMM-urilor creative care doresc să-şi prezinte şi să-şi promoveze produsele şi serviciile dezvoltate în vederea identificării unor potenţiali parteneri de afaceri din străinătate.
Evenimentul de matchmaking D4B adună la un loc designeri internaționali de top și IMM-uri creative, precum şi alţi participanţi implicaţi în următoarele domenii de activitate: ►design & proiectare; ►mass-media & audiovizual; ► publicitate; ►cultură & artă; ►arhitectură.

Evenimentul de matchmaking D4B este susţinut de Enterprise Europe Network şi are drept scop: ●identificarea de potenţiali parteneri de afaceri din străinătate; ●internaţionalizarea afacerilor; ●prezentarea şi promovarea celor mai noi produse şi servicii din industria creativă; ●prezentarea şi dezbaterea ideilor creatoare, dar şi stabilirea unor noi proiecte; ●stabilirea de parteneriate comerciale şi/sau tehnologice internaţionale.

Participarea la evenimentul internaţional de matchmaking D4B este gratuită!

Termen limită pentru înscriere la eveniment: 27 Mai 2016

Pentru informații suplimentare legate de înregistrarea şi participarea la evenimentul de matchmaking, va rugam sa ne contactați:

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca
Adresa: Str. Donath, nr. 67
Tel: 0264 420 590; Fax: 0264 420 667
E-mail: centi@icia.ro; ancuta.ivan@icia.ro
Persoană de contact: Ancuţa-Maria Ivan

by CENTI CENTI

Participaţi la Consultarea Comisiei Europene referitoare la revizuirea regimurilor speciale privind serverele şi echipamentele de stocare a datelor din întreprinderi!

După cum vă este probabil cunoscut, Comisia Europeană elaborează şi modifică standardele, reglementările şi directivele pe care le emite ţinând cont şi de feed-back-ul periodic pe care îl primeşte de pe „teren”, în special, de la IMM-uri, în urma chestionarelor de opinie trimise de acestea.

De această dată, Comisia Europeană doreşte să facă o evaluare a efectului eventualelor măsuri de politică, cum ar fi proiectarea ecologică, asupra impactului asupra mediului al serverelor şi al dispozitivelor de stocare de date ale întreprinderilor.

Scopul acestei comunicări este de a:

  • colecta informaţii specifice privind rolul IMM-urilor şi importanţa pe piaţă a serverelor şi echipamentelor de stocare ale întreprinderilor;
  • dobândi cunoştinţe aprofundate privind modul în care aspectele legate de impactul asupra mediului (de exemplu, consumul de energie), al acestor produse sunt văzute/considerate de către IMM-uri.

GRUP ŢINTĂ: IMM-uri care produc servere şi echipamente de stocare date, efectuează instalări şi reparaţii ale acestora, întreprinderi care activează în sectoarele de dezvoltare software, servicii IT, precum şi asociaţii ale acestor IMM-uri.

Pentru a obţine informaţii cât mai exacte din partea IMM-urilor active în acest sector, vă solicităm colaborarea la completarea chestionarului pentru IMM-uri sau, respectiv, pentru asociaţii de IMM-uri şi apoi să ni-l retrimiteţi pe mail: centi@icia.ro sau fax: 0264 420667 până cel târziu 15 iunie 2016.

Răspunsurile dumneavoastră vor ajuta Comisia să evalueze efectele asupra IMM-urilor şi să formuleze propunerea finalizată de politici viitoare în domeniul în discuţie.

Informaţiile oferite sunt confidenţiale şi vor fi folosite doar în scopul Consultării lansate de Comisia Europeană!

Pentru întrebări sau detalii suplimentare, vă rugăm să ne contactaţi trimiţând un e-mail la adresa: centi@icia.ro

FOARTE IMPORTANT!
ŞI PĂREREA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ ÎN CREAREA POLITICILOR EUROPENE!

by CENTI CENTI

Participați la Consultarea Comisiei Europene referitoare la revizuirea regimurilor speciale privind TVA-ul aplicabil IMM-urilor în temeiul Directivei 2006/112/CE!

După cum vă este probabil cunoscut, Comisia Europeană elaborează și modifică standardele, reglementările și directivele pe care le emite ținând cont și de feed-back-ul periodic pe care îl primește de pe „teren”, în special, de la IMM-uri, în urma chestionarelor de opinie trimise.

De această dată, Comisia Europeană vă invită să răspundeți la un chestionar destinat IMM-urilor din toate sectoarele economice, care au o cifră de afaceri de până la 100.000 Euro.

Consultarea a fost lansată cu scopul de a colecta punctele de vedere/opiniile IMM-urilor cu privire la funcționarea regimurilor speciale privind TVA-ul aplicabil întreprinderilor mici și mijlocii, reglementate de Directiva privind TVA 2006/112 / CE, precum și cu privire la posibile îmbunătățiri ale acestor regimuri. Consultarea este realizată ca parte a unei revizuiri mai cuprinzătoare a normelor existente, fiind menită să conducă la propuneri privind noi măsuri legislative.  Articolele 281-292 din Directiva TVA au stabilit regimuri speciale de impozitare a întreprinderilor mici, prevăzând măsuri simplificate de tarifare și de colectare a TVA și scutiri sau diminuări treptate. Aceste dispoziții, care au fost în vigoare timp de aproape 40 de ani, sunt acum supuse revizuirii și modernizării. Serviciile Comisiei pregătesc în prezent un pachet cuprinzător de măsuri de simplificare a procedurilor administrative aplicabile IMM-urilor, în scopul de a contribui la crearea unui mediu favorabil creșterii economice a acestora precum și a comerțului transfrontalier. Revizuirea va viza atât scutirea de TVA cât și eventualele măsuri de simplificare privind obligațiile de TVA.

Prin participarea dumneavoastră la această consultare, veți avea posibilitatea să furnizați informații  importante și să influențați viitoarele inițiative legislative ale UE în ceea ce privește regimul TVA aplicabil IMM-urilor.

Persoana cea mai indicată pentru a răspunde la chestionar este Directorul General sau Contabilul-Șef al întreprinderii.

Prin urmare, vă invităm să vă exprimați părerile și sugestiile cu privire la consultarea publică legată de revizuirea regimurilor speciale privind TVA-ul aplicabil IMM-urilor, prin completarea chestionarului  – română (disponibil aici) sau engleză (disponibil aici) – (nu vă va lua decât maxim 15 minute) și să ni-l retrimiteți pe mail: centi@icia.ro sau fax: 0264 420667 până cel târziu 15 iunie 2016.

FOARTE IMPORTANT!
ȘI PĂREREA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ ÎN CREAREA POLITICILOR EUROPENE!

by CENTI CENTI

B2B în cadrul expoziţiei internaţionale SIRHA BUDAPEST 2016

În perioada 9-11 mai 2016, la Budapesta va avea loc expoziţia SIRHA BUDAPEST 2016, un eveniment de talie internaţională în domeniul HORECA şi Retail Show-ului, destinat profesioniștilor din industria hotelieră, alimentară, panificație-patiserie și domenii conexe. Cu această ocazie, în data de 10 mai 2016, va fi organizat un eveniment de brokeraj internaţional destinat IMM-urilor. Evenimentul B2B este organizat de Enterprise Europe Network prin organizaţiile sale membre din Ungaria, Romania şi Slovacia.

Expoziția internaţională SIRHA BUDAPEST 2016 îşi va deschide din nou porţile în perioada 9-11 mai 2016 la HUNGEXPO Budapest Fair Center, pentru firme din Ungaria, Slovacia, Ucraina, România, Serbia, Croaţia, Slovenia şi nu numai.
Cu o ofertă completă și inovatoare şi conceput pentru a răspunde tuturor cerinţelor IMM-urilor din industria hotelieră şi alimentară, brutării şi restaurante, precum şi din alte domenii conexe, SIRHA BUDAPEST 2016 găzduieşte mai mult de 300 de expozanți din Ungaria și din străinătate.
Deschis profesioniștilor și factorilor de decizie din industria hotelieră şi alimentară, SIRHA BUDAPEST 2016 reprezintă o oportunitate unică de a întâlni elita din gastronomie națională și internațională şi de a descoperi cele mai noi tendinţe în sectorul agro- alimentar, produse de panificație-patiserie, ospitalitate și servicii hoteliere.

Cei aproximativ 20 000 de vizitatori care sunt aşteptaţi vor avea ocazia de a descoperi produse şi servicii de calitate, dar şi de a participa la conferințe susţinute de bucătari celebri din întreaga lume.

SIRHA BUDAPEST 2016 are ca principal obiectiv inovarea, internaționalizarea și relaţiile de afaceri, oferind prilejul pentru întâlniri între expozanți și cumpărători, dar și pentru prezentarea de bune practici şi poveşti de succes din industria alimentară şi hotelieră. Cunoscut fiind faptul că cele mai bune afaceri sunt cele încheiate prin contact direct, expoziția internaţională SIRHA BUDAPEST 2016 îşi propune să devină cadrul ideal de ofertare, negociere şi contractare între companii active în sectorul serviciilor hoteliere şi alimentare, precum şi alte domenii conexe, care vor beneficia cu această ocazie de o platformă optimă de identificare a unor potenţiali parteneri de afaceri. În acest sens, în cadrul expoziţiei intenționale Enterprise Europe Network prin organizaţiile sale membre din Ungaria, Romania şi Slovacia vor organiza în data de 10 mai 2016 un eveniment de brokeraj internaţional.

Evenimentul de brokeraj internaţional se va axa cu precădere pe produse și procese agroalimentare inovatoare, tendințe în sectorul alimentar, industria serviciilor hoteliere și domenii conexe.

Nu se percepe nicio taxă de participare la evenimentul de brokeraj internaţional pentru firmele membre Enterprise Europe Network!

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca este co-organizator al evenimentului de brokeraj internaţional care va avea loc în cadrul SIRHA BUDAPEST 2016!

Cei interesaţi să participe la întâlnirile de afaceri organizate cu ocazia expoziției internaţionale SIRHA BUDAPEST 2016 sunt rugaţi să contacteze CENTI Cluj-Napoca până cel târziu în data de 6 mai 2016.

Pentru informații suplimentare privind evenimentul de brokeraj, vă rugăm să ne contactați:

ICIA-CENTI Cluj-Napoca
Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: +40-264 420590, Fax: +40-264 420667
Persoana de contact: Simona-Clara BÂRSAN
E-mail: centi@icia.ro