by CENTI CENTI

Participaţi la consultarea publică lansată de Comisia Europeană privind iniţiativa în favoarea întreprinderilor mici („Small Business Act – SBA”)!

Comisia Europeană prin DG Enterprise and Industry a lansat de curând o consultare publică cu privire la inițiativa „Small Business Act” (SBA) pentru Europa.

Iniţiativa „Small Business Act” (SBA) pentru Europa, adoptată în 2008 şi actualizată în 2011, reflectă voinţa politică a Comisiei de a recunoaşte rolul central al IMM-urilor în economia UE. Totodată, iniţiativa SBA şi-a dovedit utilitatea ca instrument de politică în sprijinul IMM-urilor. Astfel, au fost luate diverse iniţiative la nivel european şi naţional pentru a îmbunătăţi mediul de afaceri şi pentru a ajuta IMM-urile să se dezvolte.

Cele aproximativ 21 de milioane de IMM-uri generează 58% din valoarea adăugată, angajează 87 de milioane de oameni şi reprezintă sursa a 85% din crearea netă de locuri de muncă. Această iniţiativă stabileşte un program cuprinzător de politici cu acţiuni specifice în 10 domenii cu obiectivele de promovare a spiritului antreprenorial, de aplicare a principiului „Gândiţi întâi la scară mică” în elaborarea de politici şi de promovare a creşterii IMM-urilor, sprijinindu-le să soluţioneze ultimele probleme care le împiedică dezvoltarea. Actualizarea iniţiativei SBA în 2011 a mutat accentul pe acţiunile care sunt cele mai probabile să sprijine IMM-urile pentru a face faţă crizei economice: facilitarea accesului la finanţare, reducerea birocraţiei, promovarea accesului la pieţe şi stimularea antreprenoriatului.

Prezenta consultare vizează colectarea de reacții și idei cu privire la modul în care inițiativa „Small Business Act” (SBA) pentru Europa ar trebui să fie revizuită pentru a continua o politică europeană fermă de sprijinire a întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri) și a antreprenorilor în perioada 2015-2020.

În vederea consultării dumneavoastră, Comisia Europeană a elaborat un document de consultare  pe care vă invităm să îl citiţi şi care prezintă măsurile curente precum şi o serie de propuneri noi.

Acum este, deci, momentul să reflectaţi asupra măsurilor care s-ar putea lua în viitor pentru a obţine rezultate şi mai bune în activitatea firmei dumneavoastră!

Prin urmare, vă invităm să vă exprimaţi părerile şi sugestiile cu privire la consultarea publică legată de iniţiativa SBA, prin completarea chestionarului pe care îl găsiţi aici (nu vă va lua decât maxim 15 minute) şi să ni-l retrimiteţi pe mail: centi@icia.ro sau fax: 0264 420667 până cel târziu 15 noiembrie 2014.

Prin completarea chestionarului legat de consultarea publică lansată de Comisia Europeană cu privire la iniţiativa „Small Business Act”, puteţi  să contribuiţi la realizarea unei propuneri pentru o nouă iniţiativă SBA care va fi adoptată în prima jumătate a anului 2015.

Raportul Comisiei Europene conținând sinteza rezultatelor consultării publice va fi făcut public la începutul anului viitor.

FOARTE IMPORTANT!

ŞI PĂREREA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ ÎN CREAREA POLITICILOR EUROPENE !

by CENTI CENTI

INDAGRA 2014

Cel mai mare şi important eveniment agricol din România – Târgul internaţional INDAGRA – este organizat de către ROMEXPO, în parteneriat cu Camerele de Comerţ şi Industrie din România, sub patronajul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Cea de-a XIX-a ediţie a târgului INDAGRA se va desfăşura în perioada 29 octombrie –
2 noiembrie 2014, în cadrul Centrului Expoziţional Romexpo, ocupând 8 pavilioane şi toate platformele exterioare.

Târgul INDAGRA reprezintă cea mai complexă manifestare de acest gen din Romania, având ca scop promovarea agriculturii din ţara noastră, a potenţialului zootehnic autohton, a produselor tradiţionale bio, precum şi a soiurilor de vinuri româneşti recunoscute internaţional.

indagra

Pentru a fi performantă, agricultura românească, alături de sectoarele conexe, are nevoie de investiţii, de cercetare, de maşini şi utilaje de ultimă generaţie, de tehnici şi tehnologii moderne, de seminţe şi material săditor de calitate. Astfel, târgul INDAGRA devine locul unde se reunesc cele mai reprezentative firme din ţară şi din străinătate.

În aceeaşi perioadă cu INDAGRA 2014, în cadrul Centrului Expoziţional Romexpo se vor desfăşura alte 4 evenimente cu tematici complementare: INDAGRA FOOD – Târg internaţional pentru industria alimentară, ALL PACK- Expoziţie internaţională pentru ambalaje, materiale, maşini şi echipamente specifice, EXPO DRINK & WINE – Târg de vinuri, băuturi alcoolice şi non-alcoolice şi AUTOEXPOTEHNICA – Expoziţie internaţională de componente şi accesorii auto.

EVENIMENT DE ÎNTÂLNIRI DE AFACERI ŞI BROKERAJ INTERNAŢIONAL

Cunoscut fiind faptul că cele mai bune afaceri sunt cele încheiate prin contact direct, târgul INDAGRA îşi propune să devină timp de cinci zile cadrul ideal de ofertare, negociere şi contractare dintre cele mai mari companii din industrie şi specialiştii din domeniul agricol, din ţară şi din străinătate, care vor beneficia cu această ocazie de o platformă optimă de identificarea a unor potenţiali parteneri de afaceri. În acest sens, în cadrul târgului internaţional, vineri, 31 octombrie 2014, va fi organizat un eveniment de întâlniri de afaceri şi brokeraj internaţional.

Evenimentul de întâlniri de afaceri şi brokeraj internaţional este susţinut de ENTERPRISE EUROPE NETWORK, prin organizaţiile sale membre:

  • IPA CIFATT Craiova – România;
  • Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca – România;
  • Fundaţia Centrul Român pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii CRIMM – România;
  • Camera de Comerţ şi Industrie Vratsa – Bulgaria.

NU SE PERCEPE NICIO TAXĂ DE PARTICIPARE LA EVENIMENTUL DE BROKERAGE PENTRU FIRMELE MEMBRE ENTERPRISE EUROPE NETWORK!

Înregistrarea la evenimentul de întâlniri de afaceri şi brokeraj internaţional INDAGRA 2014 se poate face până în data de 29 octombrie 2014, prin completarea formularului ataşat prezentei invitaţii. Vă rugăm să completaţi şi să transmiteţi formularul de înregistrare pe adresa de e-mail: ancuta.ivan@icia.ro

Formularul de înregistrare pentru evenimentul de întâlniri de afaceri şi brokeraj internaţional poate fi descărcat AICI.

Pentru informații suplimentare privind evenimentul de brokeraj, vă rugăm să ne contactați:
ICIA-CENTI Cluj-Napoca
Str. Donath, nr. 67, 400293 Cluj-Napoca
Tel: +40-264.420590, Fax: +40-264.420667
Persoana de contact: Ancuţa-Maria IVAN
E-mail: ancuta.ivan@icia.ro

by CENTI CENTI

Brokeraj internaţional în cadrul ECOMEDIU

Invitație: Brokeraj internaţional în cadrul ECOMEDIU – târg internaţional de echipamente, utilaje, aparate, echipamente pentru investigarea, analiza şi controlul calităţii apei, aerului, solului, utilaje de salubritate şi igienă urbană, energii neconvenţionale
Arad, 15-17 Octombrie 2014

Cu ocazia târgului internaţional de echipamente, utilaje, aparate, echipamente pentru investigarea, analiza şi controlul calităţii apei, aerului, solului, utilaje de salubritate şi igienă urbană, energii neconvenţionale ECOMEDIU, care va avea loc în perioada 15-17 Octombrie 2014, Camera de Comerţ şi Industrie Arad, IPA SA CIFATT Craiova, Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca şi PRIMOM Fundaţia pentru Promovarea Întreprinderilor din Ungaria, au plăcerea să vă invite să participaţi în data de 16 Octombrie 2014, orele 11.00-14.00, la Expo Arad (municipiul Arad, Calea Aurel Vlaicu nr. 300), la un Eveniment de întâlniri de afaceri şi brokeraj.
Mai multe informaţii găsiţi pe adresa – http://www.ccia-arad.ro/ro/ecomediu.html.
În funcţie de interesul participării, punem la dispoziţie specialişti în brokeraj care să asiste partenerii români atât la înscriere, cât şi la discuţiile din cadrul brokerajului cu firmele străine. Formularul pentru înregistrarea participanţilor la brokeraj îl găsiţi aici.

Serviciile de asistenţă şi participarea la brokeraj sunt gratuite.

Domeniile de activitate ale firmelor care participă la ECOMEDIU 2014 sunt următoarele:

  • protecţia mediului;
  • echipamente de salubritate;
  • echipamente de tratare a apei şi a aerului;
  • echipamente pentru colectarea, transportul şi tratamentul materialelor periculoase şi nepericuloase;
  • energie regenerabilă;
  • cercetare şi consiliere voluntară şi produse bancare de finanţare etc.

Pentru informaţii suplimentare legate de evenimentul de brokeraj:
Persoană de contact: Laura Cristina Luca, e-mail: laura.luca@icia.ro,
tel: 0264 420590.

by CENTI CENTI

Forumul Inovării, eveniment de întâlniri de afaceri și Brokeraj de tehnologii București, 16-18 octombrie 2014

logo

INVITAȚIE

Forumul Inovării, eveniment de întâlniri de afaceri

şi Brokeraj de tehnologii

Bucureşti, 16-18 Octombrie 2014

De la idee, brevet şi inovare prin transfer tehnologic şi servicii
la unităţi puternice inovative cu activitate bazată pe valoare adăugată ridicată

a1

Cu ocazia celei de-a 40-a ediţie a Târgului Tehnic Internaţional Bucureşti – TIB 2014, AroTT (Asociaţia Română pentru Industrie Electronică şi Software), Enterprise Europe Network prin partenerii săi din România (IPA SA CIFATT Craiova, Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca, Fundaţia CRIMM, Camera de Comerţ şi Industrie Arad) şi Bulgaria (Camera de Comerţ şi Industrie Vratsa) au plăcerea de a vă invita să participaţi, în perioada de 16-18 Octombrie 2014, în incinta Romexpo Bucureşti, la cea de-a VII-a ediţie a Simpozionului internaţional “Forumul Inovării“, precum şi la un eveniment de întâlniri de afaceri şi Brokeraj de tehnologii.
Simpozionul internaţional “Forumul Inovării“ este organizat sub egida Ministerului Educaţiei Naţionale şi cu sprijinul Romexpo.

Obiectivul major al Simpozionului internaţional “Forumul Inovării” este promovarea produselor şi tehnologiilor inovative prin întărirea bazei tehnologice şi de afaceri!

Simpozionul internaţional “Forumul inovării“

Simpozionul internaţional “Forumul inovării“ îşi propune promovarea metodelor şi metodologiilor inovative, dezvoltarea unor noi produse/ servicii, transferul de cunoştinţe şi de tehnologie dinspre mediul cercetare către mediul productiv (economic).

Eveniment de întâlniri de afaceri şi Brokeraj de tehnologii

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca vă invită să participaţi în data de 17 Octombrie 2014 la unul din elementele de referinţă ale Târgului Tehnic Internaţional Bucureşti – TIB 2014: Evenimentul de întâlniri de afaceri şi Brokeraj de Tehnologii. Astfel, Enterprise Europe Network, prin organizatorii săi din România şi Bulgaria, creează cadrul perfect pentru stabilirea de noi contacte de afaceri cu specialişti din domeniul tehnologic, dar şi cu potenţiali parteneri de afaceri din Coreea, Bulgaria, Cehia, Polonia şi Germania.

Evenimentul de întâlniri de afaceri şi Brokeraj de Tehnologii este susţinut de ENTERPRISE EUROPE NETWORK prin organizaţiile sale membre:

  • IPA CIFATT Craiova – România
  • Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca – România
  • Fundaţia CRIMM – România
  • Camera de Comerţ şi Industrie Arad – România
  • Camera de Comerţ şi Industrie Vratsa – Bulgaria.

a2

PARTICIPAREA LA EVENIMENTUL DE BROKERAJ ŞI SERVICIILE DE ASISTENTA SUNT GRATUITE!

În funcţie de interesul participării la evenimentul de brokeraj internaţional, punem la dispoziţia firmelor interesate specialişti în brokeraj care să asiste partenerii români atât la înscrierea la întâlniri, cât şi la discuţiile bilaterale cu firmele străine.

Agenda evenimentului poate fi consultată aici, iar formularul de înregistrare pentru brokeraj poate fi descărcat de aici.

Pentru informatii suplimentare legate de Simpozionul internaţional “Forumul Inovării“ şi de evenimentul de întâlniri de afaceri şi Brokeraj de tehnologii:

Persoana de contact: Dr. ing. Ancuţa-Maria IVAN
e-mail: ancuta.ivan@icia.ro
tel: +40 264 420 590

Home

by CENTI CENTI

Evenimente de promovare a Programului cadru al UE în domeniul cercetării şi inovării, Orizont 2020

În perioada 26 – 28 mai 2014, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru și Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca, în calitate de organizaţii membre ale Enterprise Europe Network, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale – Reţeaua Naţională a Persoanelor de Contact, organizează două  evenimente de promovare a Programului cadru al UE în domeniul cercetării şi inovării, Orizont 2020 – instrument economic pentru asigurarea competitivităţii pe plan mondial a spaţiului european. Evenimentele vor avea loc după cum urmează:

  • 26 mai 2014, Tîrgu Mureș, la sediul Facultății de Științe Economice, Juridice și Administrative a Universității Petru Maior din Tîrgu Mureș, str. Livezeni nr. 69, corp D. Agenda evenimentului o găsiţi aici.
  • 27 – 28 mai 2014, Brașov, Aula Sergiu T. Chiriacescu a Universității Transilvania din Brașov, str. Iuliu Maniu, nr. 41 A. Agenda evenimentului o găsiţi aici.

Orizont 2020 este cel mai important program al Uniunii Europene pentru cercetare și inovare în perioada 2014-2020. Pe lângă investițiile private pe care le va atrage programul, acesta va furniza capitalul de pornire necesar stimulării progreselor și descoperirilor tehnologice, facilitând transpunerea ideilor inovatoare în produse și servicii.

Cele 2 evenimente mai sus menţionate, care se înscriu în programul de activităţi promovat de ADR Centru și CENTI Cluj-Napoca în calitate de organizații membre Enterprise Europe Network, prin intermediul consorţiului BISNet Transylvania ”Rețea de sprijin în afaceri pentru IMM-urile din Transilvania”, se adresează cu preponderenţă mediului universitar, cercetătorilor şi IMM-urilor cu caracter inovativ din Transilvania şi au drept scop informarea grupurilor ţintă cu privire la oportunităţile de finanţare prin programul Orizont 2020, precum şi stimularea participării la propunerile de proiecte care vor fi lansate în perioada 2014-2020. Prezentările vor fi susținute de către reprezentanții Punctelor Naționale de Contact pentru programul HORIZON 2020 (Orizont 2020).

Înscrierea celor care doresc să participe la oricare din cele 2 evenimente se face prin completarea formularului de înregistrare care se găsește pe link-ul http://www.research.ro/.

Vă rugăm să selectați evenimentul la care doriți să participați și apoi să completați formularul de înregistrare.

Înregistrarea poate fi făcută la link-ul de mai sus până la data de 21 mai 2014.

Pentru orice informaţii suplimentare legate de desfășurarea evenimentelor, vă rugăm să ne contactați la tel. 0264 420590 sau e-mail: centi@icia.ro, persoană de contact Simona Bârsan.

Prezentările susținute în cadrul celor două evenimente Horizon 2020 pot fi vizualizate aici.

by CENTI CENTI

Ultimele zile pana la EcoLogica!

Doar câteva zile au rămas până la deschiderea evenimentului dedicat energiei regenerabile şi construcţiilor ecologice: Târgul Ecologica!

În perioada 8 – 11 mai 2014, parcarea Cora Cluj va găzdui evenimentul care doreşte să transforme modul în care clujenii percep noţiunea de “energie verde”.

Vreme de 4 zile, vizitatorii vor putea obţine informaţii despre sistemele care produc energie regenerabilă, modul în care acestea au impact asupra mediului înconjurător, modul în care ajută la economisirea resurselor financiare, detalii tehnice cu privire la funcţionarea acestora, dar şi demonstraţii la faţa locului.

„Participanţii ediţiei a 4-a doresc ca prin acest eveniment să aducă un plus de informaţie celor care încă nu ştiu ce înseamnă energia verde, care sunt sistemele care o produc şi de ce e importantă pentru cetăţeanul clujean.” au declarat organizatorii.

Printre firmele participante la aceasta ediţie enumeram: Dragus – producător local de panouri radiante cu infraroşu, Eco Instal – pompe de căldură, încălzire în pardoseala, Bioencal – reprezentat al mărcii Ecoforest din Spania, care va oferi reduceri de până la 20% pe tot parcursul târgului, Karon – încălzire electrică în pardoseală, panouri fotovoltaice şi altele, Trust Eurotherm – brand cu renume în domeniul instalaţiilor clasice, dar şi în comercializarea de sisteme regenerabile, Itechsol – firma care comercializează şi instalează panouri solare, eoliene de mici dimensiuni, Tatano – marca italiană de şeminee renumită în Europa, Solar Focus – comercializează pompe de căldură, încălzire în pardoseală, panouri solare, Compania de Apă Someş SA Cluj – distribuitorul apei curate în judeţul Cluj, Administraţia Bazinală de Apă Someş Tisa – promotor al proiectelor de păstrare a apelor curate în România, Compania de Apă Arieş SA–  protejează mediul înconjurător prin accesarea unor programe europene şi implementarea lor cu succes, NLD Profile – constructor de case modulare pe structură metalică, Dos Solar Strom – distribuitor de panouri fotovoltaice, CENTI – Centrul de Transfer Tehnologic Cluj, OPSEC – Organizaţia profesională a specialiştilor în energetica clădirilor.

De asemenea, Blacksys va aşteaptă la standul expoziţional pentru a testa produsele de iluminat cu LED şi panourile termosolare şi totodată pentru a participa la tombola organizată. Premiul oferit este un sistem termosolar nepresurizat de 113 litri.

Târgul EcoLogica se află la a 4-a ediţie şi este cel mai important eveniment de nişă din Transilvania. Clujenii sunt aşteptaţi în perioada 8-11 mai 2014, între orele 10 – 19, în parcarea Cora Cluj-Napoca pentru a lua contact cu tot ce înseamnă mijloacele alternative de încălzire şi construcţie a unei locuinţe.

Eveniment organizat de AD Shop în parteneriat cu Monitorul de Cluj şi Cora Cluj-Napoca.

Eveniment susţinut de CENTI Cluj-Napoca.

Pentru rezervări şi înscrieri:

Alina Boroş
Director Vânzări
0755-325.210

by CENTI CENTI

Ultimele zile de inscrieri la Expowood!

Mai sunt doar trei zile pana la termenul limita de inscriere a expozantilor la editia Expowood 2014! Astfel, cei care doresc sa participe la Expozitia Internationala de Industria Lemnului si Exploatarii Forestiere trebuie sa se grabeasca intrucat miercuri, 30 aprilie, este ultima zi in care se pot inregistra!

Pana in prezent, un numar de 59 de companii si-au anuntat participarea la cea de-a XIV-a editie a targului Expowood Brasov, ocupand o suprafata totala de 4.500 mp. Opt dintre acestea sunt societati straine din tari precum Austria, Cehia, Germania, Italia si Polonia.

Procedura de inscriere cuprinde mai multe etape. Primul pas este reprezentat de completarea formularului, fie online, la adresa http://www.expowood.ro/4/tarife, fie luand legatura cu persoana de contact a evenimentului, ing. Fuzi Laszlo, la numarul de telefon 0731-709384 sau prin e-mail la expo@imageline.ro. Apoi are loc alegerea standului si intocmirea facturii proforme in valoare de 40% din valoarea comenzii. Standul dorit va fi rezervat in urma achitarii acestei facturi, iar pana la data inceperii targului, 28 mai 2014, se va face si restul platii.

Pe lista noilor inscrisi fata de editia de anul trecut, se numara noua companii:  Eco Partner System – reprezentanta Biesse, Holzindustrie Schweighoffer, Nawa Wrobel Andrzej, Levorato Abrasives, Aspi Tech Sp. Zoo, Crad Ro, Green Eco Heat Impex, Tapisal si Tabula. Le multumim tuturor expozantilor pentru increderea acordata in acest eveniment si ii invitam si pe ceilalti jucatori din industria lemnului sa ne fie alaturi.

Echipa Expowood

ATT00000

by CENTI CENTI

Clusterele – instrumente eficiente de dezvoltare socio-economica si de inovare

Centrul de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca va invita sa participati vineri, 02 mai 2014, la sediul Incubatorului de Afaceri din Sfantu Gheorghe (str. Presei nr. 4), incepand cu orele 10.00, la conferinta internationala intitulata:

Clusterele – instrumente eficiente de dezvoltare socio-economica si de inovare in Romania si Ungaria

Evenimentul isi propune sa aduca in discutie proiecte in derulare ale clusterelor, rezultate obtinute, identificarea unor noi teme viitoare de proiecte precum si noi posibilitati de cooperare la nivel regional, national si international. La acest eveniment vor participa reprezentanti din partea mai multor institutii economice si clustere din Ungaria si România, reprezentanti ai autoritatilor si ai presei.

Prezentul eveniment beneficiaza de sustinerea Enterprise Europe Network, inscriindu-se in strategia retelei de promovare si suport a dezvoltarii activitatii clusterelor.

Agenda conferintei o gasiti aici.

In acest context, va adresam rugamintea de a confirma participarea dumneavoastra telefonic sau prin retransmiterea in forma completata, pana cel tarziu 30 aprilie 2014, a talonului de participare pe care il gasiti aici, prin fax: 0264 420667 sau email: centi@icia.ro

Persoana de contact: Simona-Clara Barsan.

by CENTI CENTI

Târgul de energie regenerabilă şi construcţii ecologice EcoLogica a ajuns la a 4-a ediţie!

EcoLogica este cel mai important eveniment dedicat energiei regenerabile, construcţiilor ecologice şi eficienţei energetice. Evenimentul se va desfăşura în parcarea celui mai mare Hipermarket independent din Cluj-Napoca, Cora Cluj, în weekendul 8-11 mai 2014.

Cine doreşte să construiască o casă cu adevărat “verde”, eficientă energetic şi să economisească la încălzire, se poate informa cu privire la cele mai noi tendinţe din acest domeniu, în perioada 8-11 mai la Târgul EcoLogica din Cluj-Napoca.

Printre participanţii de anul acesta se numără firme cu prestigiu în domeniul energiei regenerabile şi construcţiilor ecologice, atât din ţară cât şi de peste hotare. Aceştia vor expune diverse instalaţii, de la panouri solare, panouri fotovoltaice, pompe de căldură, încălzire în pardoseală, cazane pe lemne şi peleţi, până la case modulare, materiale de construcţii ecologice şi sisteme de eficienţă energetică.

Târgul EcoLogica a ajuns la a 4-a ediţie şi este cel mai important eveniment de nişă din Transilvania. Clujenii sunt aşteptaţi în perioada 8 -11 mai 2014, în parcarea Cora Cluj-Napoca pentru a lua contact cu tot ce înseamnă mijloacele alternative de încălzire şi construcţie a unei locuinţe.

Eveniment organizat de AD Shop în parteneriat cu Monitorul de Cluj şi Cora Cluj-Napoca.

Eveniment susţinut de CENTI Cluj-Napoca.

Pentru rezervări şi înscrieri:

Alina Boroş
Director Vânzări
0755-325.210

Banner_Ecologica_800

by CENTI CENTI

Participaţi la consultarea publică lansată de Comisia Europeană pe tema etichetării produselor alimentare!

Vineri, 28.03.2014, DG Enterprise and Industry a lansat o consultare publică pe tema etichetării produselor alimentare, destinată IMM-urilor care operează în sectorul alimentar.

Obiectivul consultării este acela de a colecta informații și date cantitative cu privire la caracteristicile IMM-urilor care ar putea fi afectate și la evaluarea modului în care diversele variante propuse ar putea avea un impact asupra acestora, în vederea stabilirii de către Comisia Europeană a viitoarelor sale iniţiative cu privire la etichetarea produselor alimentare.

Chestionarul care stă la baza consultării publice se adresează operatorilor din sectorul alimentar, inclusiv producătorilor de produse proaspete/produse agricole ușor procesate, procesatorilor/producătorilor de produse alimentare procesate, comercianților de produse agricole/alimentare (inclusiv pentru import/export), comercianților și companiilor de catering. Această consultare vizează companiile care vând produse destinate consumului final, precum și produse destinate unei procesări ulterioare.

Consultarea publică lansată acoperă întregul lanț de aprovizionare, de la producția materiei prime la vânzarea către consumatori, inclusiv produsele alimentare livrate de companiile de catering, pentru trei categorii de produse alimentare preambalate:

  • produse neprocesate, cum ar fi orez și legume deshidratate, făină de grâu, precum și alte produse considerate ca produse neprocesate de legislația UE;
  • produse alimentare obținute pe baza unui singur ingredient, cum ar fi ulei vegetal, suc de fructe, cafea, zahăr, pastă tomate, fructe și legume congelate;
  • produse al căror ingredient principal reprezintă mai mult de 50 % din compoziția produsului final, cum ar fi tomate în sos de tomate, pâine sau paste din făină de grâu, ton în conserva.

Datele obținute de la IMM-uri, în cadrul acestei consultări, vor fi folosite Raportul Comisiei Europene privind etichetarea produselor alimentare.

Studiul conținând rezultatele centralizării și analizei răspunsurilor IMM-urilor la această consultare, precum și Raportul Comisiei vor fi publicate ulterior, pe următorul website: http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/index_en.htm

Prin completarea chestionarului legat de consultarea publică lansată de Comisia Europeană, puteţi  să furnizaţi informații utile și să influențaţi direcţia viitoarelor inițiative Europene privitoare la etichetarea produselor alimentare.

Dacă doriţi ca să contribuiţi la viitoarele iniţiative ale Comisiei Europene referitoare la etichetarea produselor alimentare, vă rugăm să completaţi chestionarul pe care îl găsiţi aici (nu vă va lua decât 10 minute) şi să ni-l retrimiteţi pe mail: centi@icia.ro sau fax: 0264 420667 până cel târziu 15 mai 2014.

FOARTE IMPORTANT! ŞI PĂREREA DUMNEAVOASTRĂ CONTEAZĂ!