Contract de finantare: EEN/SPA/09/INO/257199

Autoritatea contractanta: Executive Agency for Competitiveness and Innovation, EACI

Parteneri:

  • SC IPA CIFATT Craiova (Coordonator proiect)
  • SC IPA Galati
  • ICIA Cluj-Napoca, departamentul Centru de Transfer Tehnologic CENTI

Participant voluntar: Universitatea Politehnica Bucuresti

Valoarea totala a proiectului: 195.510 Euro

Perioada de derulare: mai 2010 – mai 2012.

Obiective strategice

  • Stimularea capacitatii de inovare a IMM-urilor, prin imbunatațirea relației dintre acestea si furnizorii de servicii;
  • Consolidarea unui cadru de comunicare si cooperare practica intre IMM-urile cu potential inovativ si furnizorii de servicii.

Obiectiv general

Consolidarea rolului retelei Enterprise Europe Network si cresterea vizibilitatii acesteia la nivel national.

Obiective specifice

  • Crearea unei platforme de dialog intre IMM-urile inovative si furnizorii de servicii, prin evenimente de tip “Open Doors Day”, organizate anual la nivel national si macroregional.
  • Elaborarea unui ghid al serviciilor care sa sprijine și sa stimuleze capacitatea de inovare a IMM-urilor.

Rezultate preconizate

  • Catalog privind evidenta serviciilor, instrumentelor si mecanismelor de sprijin pentru IMM-urile inovative.
  • Cresterea eficientei serviciilor suport pentru IMM-uri.
  • Cresterea capacitatii de inovare a IMM-urilor.
  • Cresterea gradului de constientizare cu privire la nevoia IMM-urilor de dezvoltare prin inovare.
  • Recomandari adresate factorilor decizionali, cu scopul imbunatatirii capacitatii de inovare la nivel national.

 Planul de lucru al proiectului este structurat in 5 etape, dupa cum urmeaza:

 WP1 – Maparea si documentarea cu privire la serviciile care sustin capacitatea de inovare a IMM-urilor.

 Termen de executie: Ianuarie 2011.

 Metodologia folosita pentru maparea serviciilor de sprijin in inovare

 Formularea strategiei pentru maparea serviciilor disponibile 

  • Analiza sectoarelor economice
  • Analiza proceselor de inovare in diferite sectoare
  • Exploatarea documentatiilor existente si gasirea initiativelor similare

 – Baza de date ASSISTANT este prima mapare semnificativa facuta pentru furnizorii de servicii.

 –  Bazele de date existente care pot fi gasite pe Internet contin informatii izolate, necentralizate si putine despre  furnizorii romani de servicii pentru IMM-urile inovative.

 Identificarea furnizorilor de servicii disponibili

 Baza de date rezultata contine 900 furnizori de servicii, dupa cum urmeaza:

■  364 furnizori de servicii din Macroregiunea 1;

■  136 furnizori de servicii din Macroregiunea 2;

■  400 furnizori de servicii din Macroregiunile 3 si 4.

 Baza de date a fost transformata intr-o aplicatie web (folosind Server2Go Webserver) care are o interfata simplu de utilizat si transpusa pe CD.

 WP2 – Organizarea evenimentului national „Ziua Portilor Deschise – IMMurile romanesti mai aproape de inovare”.

 Termen de executie: Mai 2011.

 In data de 19 mai 2011, in cadrul cladirii Rectoratului Universitatii Politehnica Bucuresti, a fost organizat evenimentul national „Ziua Portilor Deschise – IMMurile romanieste mai aproape de inovare” .

La eveniment au participat circa 60 de persoane,  atat reprezentanti ai IMMurilor, cat si furnizori de servicii, dar si alte parti interesate si actori nationali. Cu aceasta ocazie, a fost distribuita prima versiune a CD-ului continand baza de date creata in cadrul WP1. Pe langa workshopul organizat, evenimentul  a gazduit si o expozitie structurata pe trei sectiuni:

  • Centre Enterprise Europe Network din toate cele patru macroregiuni de dezvoltare ale Romaniei;
  • Furnizori de servicii in sprijinul inovarii;
  • IMMuri care au beneficiat de astfel de servicii.

WP3 – Organizarea evenimentelor regionale „Ziua Portilor Deschise – IMMurile regionale mai aproape de inovare” in toate cele 4 macroregiuni ale Romaniei. 

Termen de executie: Mai 2012.

Primul eveniment regional a fost organizat de catre partenerul P2 CENTI la Cluj-Napoca, in cadrul Macroregiunii 1 de dezvoltare a Romaniei.  Astfel, in data de 7 iulie 2011, Institutul de Cercetari pentru Biodiversitate din cadrul Universitatii de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara din Cluj-Napoca a gazduit evenimentul macroregional intitulat “Ziua Portilor Deschise – IMM-urile din Transilvania mai aproape de inovare”.

Evenimentul s-a adresat cu preponderenta IMM-urilor inovative, entitatilor care ofera servicii pentru acestea, inventatorilor, precum si diferitelor institutii de cercetare-dezvoltare-inovare situate in Transilvania (Macroregiunea 1 de dezvoltare a Romaniei) si a fost conceput, ca structura, cu desfasurare simultana pe doua planuri. Primul plan a fost materializat printr-un workshop in care au fost realizate prezentari de servicii adresate IMM-urilor de catre entitati de transfer tehnologic, precum si exemple de buna practica din partea IMM-urilor cu caracter inovativ. Cel de-al doilea plan al evenimentului a vizat organizarea unei expozitii cu standuri de produse si servicii apartinand celor 3 parteneri din proiectul ASSISTANT, altor entitati regionale de transfer tehnologic si catorva IMM-uri cu caracter inovativ din Transilvania.

Scopul final al evenimentului l-a constituit crearea unor legaturi stabile intre furnizorii de servicii si IMM-uri, prezentarea unor IMM-uri potential beneficiare ale serviciilor, dar si a unor exemple de bune practici din domeniul inovarii, in acest mod promovandu-se o atitudine pozitiva, flexibila si deschisa fata de inovare si inventica a mediului de afaceri.

La eveniment au fost prezente peste 70 de persoane, atat din mediul de afaceri, din partea furnizorilor de servicii, dar si din partea actorilor locali si/sau regional (asociatii profesionale, administratie locala etc.).

Pentru a vizualiza Agenda evenimentului, click aici.

Pentru a accesa prezentarile și Aspecte din timpul evenimentului, click aici.

Urmatoarele evenimente macroregionale care vor avea loc:

  • Macroregiunea 2, Galati, 13 octombrie 2011.
  • Macroregiunea 3, Bucuresti, 16 mai 2012
  • Macroregiunea 4, Craiova, 25 aprilie 2012

 WP4 – Promovarea initiativelor si rezultatelor proiectului.

 Termen de executie: pe toata durata proiectului.

 Activitati prevazute:

  1. Dezvoltarea planului de promovare si comunicare
  2. Crearea website-ului proiectului
  3. Realizarea de materiale promotionale ale proiectului.

Pentru vizualizarea pliantului proiectului, click aici.

WP5 – Managementul general al proiectului.

Termen de executie: pe toata durata proiectului.

Activitati prevazute:

  1. Planificarea si monitorizarea activitatilor.
  2. Proceduri de decizie.
  3. Managementul comunicarii si cunostintelor.
  4. Managementul calitatii.