CENTI

Comisia Europeana a finalizat recent o asa-numita „Verificare a adecvarii” legislatiei UE privind protectia consumatorilor si de comercializare si o evaluare a Directivei privind drepturile consumatorilor” (a se vedea rezultatele aici). Concluziile au confirmat faptul ca, in ansamblu, legislatia UE privind protectia consumatorilor ramane adecvata obiectivelor urmarite. Atunci cand sunt aplicate in mod eficient, normele existente ofera solutii pentru problemele cu care se confrunta astazi consumatorii europeni, inclusiv pe pietele online. Cu toate acestea, concluziile evidentiaza, de asemenea, necesitatea unor imbunatatiri in ceea ce priveste gradul de constientizare, asigurarea respectarii normelor si posibilitatile de acces la mecanismele de solutionare a reclamatiilor pentru a utiliza cat mai eficient legislatia in vigoare.

De aceea, Comisia Europeana doreste sa afle cu precadere punctele de vedere ale
IMM-urilor care practica comertul cu produse si/sau servicii (inclusiv on-line)
, pentru a intelege impactul potential al schimbarilor legislative avute in vedere asupra IMM-urilor care vand bunuri sau servicii consumatorilor la nivel european, lansand prezentul sondaj de opinie la care va invitam sa participati.

Acest sondaj adresat IMM-urilor este impartit in trei parti:

A. Prima parte cuprinde „intrebari despre firma” (maximum 10 intrebari)

B. A doua parte cuprinde „chestionarul general” (7 intrebari), care cuprinde doua sectiuni:

B.1. Posibilitatile de acces la mecanismele de solutionare a reclamatiilor/masuri reparatorii pentru consumatorii care sunt victime ale practicilor comerciale neloiale

[„Mecanisme de solutionare a reclamatiilor/masuri reparatorii” se refera la ceea ce pot obtine consumatorii pentru repararea situatiei prin care le-au fost incalcate drepturile in calitate de consumatori (de exemplu rezilierea contractului, restituirea banilor).]

B.2. O mai buna aplicare — inasprirea sanctiunilor pentru incalcarea normelor privind drepturile consumatorilor

[„Sanctiuni” se refera la pedepse pentru incalcarea normelor privind drepturile consumatorilor]

C. treia parte cuprinde trei chestionare specifice referitoare la urmatoarele subiecte:

C.1. Posibila simplificare a normelor existente referitoare la tranzactiile online, in special normele privind dreptul de retragere ( 4 intrebari)

[Dreptul de retragere se refera la perioada de 14 zile (denumita si „perioada de reflectie”) in timpul careia consumatorii pot anula comanda si returna produsul achizitionat online.]

C.2 Revizuirea specifica a normelor de sporire a transparenței pietelor online (maximum 12 intrebari)

[O „piata online” este un furnizor de servicii care permite consumatorilor si comerciantilor sa incheie contracte de vanzari si servicii online prin intermediul site-ului sau.]

C.3 Revizuirea specifica a normelor privind serviciile online „gratuite” (maximum 11 intrebari)

[Serviciile online „gratuite” se refera la serviciile online pentru care consumatorii nu achita o suma de bani, ci furnizeaza date (de exemplu stocare cloud, e-learning, rețele sociale, e-mail, servicii de comunicare)]

Pentru a va facilita participarea, am organizat sondajul astfel incat puteti alege sa raspundeti fie la toate partile, fie numai la chestionarul principal si/sau la chestionarul/chestionarele specific(e) pe care le considerati mai relevante pentru dumneavoastra.

Prin urmare, va invitam sa va exprimati parerile si sugestiile cu privire la consultarea publica a Comisiei Europene legata de Revizuirea specifica a legislatiei UE privind protectia consumatorilor, prin completarea chestionarului pe care va rugam sa ni-l transmiteti pe mail: centi@icia.ro , sau fax: 0264 420667 pana cel tarziu 20 septembrie 2017.

Va multumim pentru timpul acordat, facilitand astfel actiunea Comisiei de a propune norme mai eficiente atat pentru consumatori, cat si pentru intreprinderi.

FOARTE IMPORTANT!

SI PAREREA DUMNEAVOASTRA CONTEAZA IN CREAREA POLITICILOR EUROPENE!

Cu deosebita consideratie,

Dr.ing. Simona-Clara BARSAN
Director Centru de Transfer Tehnologic CENTI Cluj-Napoca

 

Distribuie...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn